Кон’юнктура товарних ринків - Основні положення
Суббота, 10.12.2016, 11:51
Кон'юктура світових товарних ринківГлавная

Регистрация

Вход
Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа

Предмет, зміст і види кон’юнктури

У сучасному розумінні кон’юнктура характеризується сукупністю обставин, виявлених завдяки ринку, від яких залежать процеси піднесення або спаду напруги економічного розвитку і які відбивають їх.

Термін „кон’юнктура” походить від латинського слова „conjungo”, що означає „з’єдную”, „зв’язую”. Це система факторів (умов), які характеризують конкретну ситуацію, що склалася на даний момент або за певний проміжок часу на товарному ринку.

Кон’юнкторист
– діє сам і пропонує діяти іншим в залежності не тільки від кон’юнктури, що сталася на даний момент, а враховуючи закономірності, тенденції і перспективи. Тобто, це висококваліфікований спеціаліст в області ринкової кон’юнктури.

Кон’юнктурник – діє в залежності від складеною в даний момент кон’юнктурою, без врахування закономірностей, тенденцій і перспектив її формування та розвитку, і керується доцільністю вузькотямущим поняттям швидкої вигоди.

Кон’юнктура ринку представляє собою складову частину загальноекономічної кон’юнктури країни і усього світового господарства.

Ринкова кон’юнктура – це співвідношення попиту і пропозиції на кон’юнктурні товари та послуги, тобто ступінь збалансованості ринку, що сформувалась, помітилась або змінилась. Це головна характеристика ринкової ситуації.

Вплив ринкової кон’юнктури на комерційну діяльність виражається в тому, що при тих чи інших рівних умовах одні продавці (покупці) більш вигідно продають (купують) товари і послуги, ніж інші.

Ринкова кон’юнктура в величезній мірі визначає:

  • комерційну цінність і конкурентоспроможність продаючих (купуючих) товарів і послуг;

  • можливість та економічну діяльність купівлі-продажу;

  • вибір потенційних і фактичних фірм-контрагентів;

  • вибір сприятливого моменту виходу на ринок;

  • тактику і стратегію, форми і методи усунення з ринку;

  • політику ведення торгових переговорів;

  • доцільність прийняття тих чи інших практичних рішень;

  • основні умови контракту купівлі-продажу, контрактну ціну і т.п.


Отже, ринкова кон’юнктура дає відповідь на основні питання комерційної діяльності: що? де? кому? у кого? коли? яким чином? по якій ціні? – купити або продати. Крім того, ринкова кон’юнктура обумовлює направленість і характер виробничої, науково-дослідної, дослідно-конструкторської, патентно-ліцензійної та іншої діяльності в галузях матеріального виробництва і в окремих країнах, пов’язаних з відповідними товарними ринками.


Капіталістична система і ринковий механізм



Капіталізм – індивідуалістична система.

Рухома сила капіталізму – стимулювання особистого інтересу.

Мета підприємця – максималізація прибутку або, як варіант – мінімізація своїх збитків.

Мета володаря матеріальних ресурсів – отримати можливо високу ціну.

Мета постачальника – отримати можливо великий дохід.

Мета споживача – придбати товар, як можна по низькій ціні

Капіталістична система передбачає, що особистий інтерес формує образ дій різновидних економічних одиниць, коли вони реалізують вільний вибір.

Корінна властивість капіталізму – свобода вибору, яка реалізує у формі прагнення кожного отримати для себе особистий грошовий дохід, що служить основою для конкуренції або економічного змагання.

Конкуренція – це наявність на ринку великої кількості незалежно діючих покупців і продавців любого продукту або ресурсу. Це суперництво на будь-якому поприщі між окремими юридичними (фізичними) особами – конкурентами, які зацікавлені в досягненні однакової мети: переваги над своїм суперником (конкурентом) з метою максималізації прибутку за рахунок завоювання переваг споживачів.

Міжнародна конкурентоспроможність проявляється в досягненні фірмою конкурентних переваг у міжнародному суперництві.

Координуючим механізмом капіталізму є ринкова система ціноутворення, яка забезпечує обмін споживачами вартостями.

Попит – це кількість продукту, яку споживачі готові і здатні купити по деякій ціні з можливих на протязі певного періоду часу.

Пропозиція – це різні кількості продукту, які виробник бажає і здатний виробити та запропонувати до продажу на ринку по кожній конкретній ціні з ряду можливих цін на протязі певного періоду часу.

Ринок – це н хаос, а механізм для контакту між покупцями (пред’явниками попиту) і продавцями (постачальниками пропозицій). Але не між виробниками, де лише зароджується товар.

Таким чином конкурентоспроможність товару – це сукупність якісних і вартісних характеристик товару, які забезпечують задоволення конкретної потреби споживача.

Умови формування кон’юнктури


Умови формування кон’юнктури – це зовнішнє середовище, яке здатне впливати. Їх можна  розділити на три групи:
  • перша група – економічні (розвиток виробничих сил; науково-технічний процес; регулювання; ресурси; валютні та фінансові умови);

  • друга група – соціально-політичні (суспільно-економічні відносини; особливості політичної системи; рівень життя населення; національно-культурні та релігійні традиції; рівень соціальної активності населення);

  • третя група – міжнародні (стан міжнародних економічних відносин; розвиток світового господарства; міжнародний поділ праці; зовнішня економічна стратегія країн; участь країн в міжнародному поділу праці; експортна спеціалізація; економічна інтеграція.




Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Copyright MyCorp © 2016